GEORGE TOWN, 1 Jan — Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mahu
Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menjalankan
siasatan segera berhubung masalah talian terputus yang sering dialami
pengguna ketika berbual.
Presidennya SM Mohamed Idris berkata masalah talian terputus juga
dilaporkan berlaku ketika bukan waktu puncak dan pada waktu dinihari
hingga menyebabkan pelanggan terpaksa menanggung kerugian.
Katanya CAP juga mahu mendapatkan penjelasan daripada pihak berkenaan berhubung masalah itu.
“Apabila panggilan daripada telefon bimbit terputus secara tiba-tiba
disebabkan masalah teknikal, ia dianggap sebagai talian terputus yang
mana panggilan mungkin dibuat dalam tempoh masa 30 saat atau 60 saat.
“Oleh itu apabila sesuatu panggilan tiba-tiba terputus, pemanggil
akan kehilangan tempoh masa yang sudah dikenakan caj ke atasnya dan ia
menyebabkan kerugian,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Berita lanjut....
Jarumemas: Masalah panggilan terputus ini dah banyak kali teman terkena. Ingatkan tinggal di Putrajaya talian semakin canggih tetapi amat menyedihkan.
No comments:
Post a Comment